Το ελληνικό ελαιόλαδο και η διεθνής αγορά
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα, εν μέσω κρίσης, είναι η έλλειψη ισχυρών εταιρειών που να γνωρίζουν πώς να είναι ανταγωνιστικές στη διεθνή αγορά, κάτι που γίνεται ιδιαιτέρως εμφανές με την προώθηση του ελληνικού ελαιόλαδου, αναφέρει το National Public Radio των ΗΠΑ.
Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, «όλοι γνωρίζουν το ελληνικό ελαιόλαδο, αλλά κανείς δεν το αγοράζει γιατί είναι σχεδόν αδύνατον να το βρεις».
Το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς του ελαιόλαδου που πωλείται στην Ελλάδα κατέχουν πολυεθνικές εταιρείες. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, παρόλο που πρόκειται για τη μεγαλύτερη ελαιοπαραγωγό χώρα στον κόσμο, ποτέ δεν ανέπτυξες δικές της μεγάλες εταιρείες.
Τα αίτια είναι ποικίλα, καταδεικνύοντας κάποια από τα πιο βασικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας: για παράδειγμα, το ελληνικό ελαιόλαδο είναι πιο ακριβό – κατά κανόνα παράγεται σε μικρά, οικογενειακά κτήματα, με τις ελιές να συλλέγονται με το χέρι.
Αντίθετα, στην Ισπανία, η συλλογή της ελιάς γίνεται με μηχανήματα, ενώ και στην Ισπανία και την Ιταλία, γίνεται εισαγωγή λαδιού από φτηνούς παραγωγούς (Τυνησία, Αλγερία), το οποίο αναμειγνύουν με το δικό τους προϊόν.
Το μεγαλύτερο ποσοστό της ελληνικής ελιάς εξάγεται σε χώρες του εξωτερικού ως έχουν και όχι ως ελαιόλαδο, ενώ, «το αληθινό κέρδος έρχεται όταν παρασκευάζεις και πουλάς το τελικό προϊόν»
Επιπλέον, «η Ελλάδα δεν έμαθε ποτέ την τέχνη του μάρκετινγκ», την τέχνη του να «πουλά» το «όνομά της» στους καταναλωτές.
Όπως εκτιμάται στο άρθρο, ο καλύτερος τρόπος για να υπάρξει ανάπτυξη είναι να αρχίσει να πουλά περισσότερο προϊόν στο εξωτερικό. Το ελαιόλαδο είναι μία πολύ καλή ευκαιρία, καθώς η χώρα έχει μεγάλη παράδοση στην παρασκευή του. Ωστόσο, πριν από κάθε τι, «οι ελληνικές εταιρίες θα πρέπει να κάνουν ριζικές αλλαγές στον τρόπο που λειτουργούν».
http://www.ert.gr/piotita-zois/item/22301-To-ellhniko-elaiolado-kai-h-diethnhs
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου