Πώς θα αυξηθεί η αξία του ελληνικού λαδιού στο εξωτερικό
Κυριότερη αιτία φυσικά για την ισχνή παρουσία του ελληνικού ελαιολάδου από τις αγορές του εξωτερικού είναι το γεγονός ότι η Ελλάδα εξάγει το 60% της παραγωγής της χύδην στην Ιταλία. Με τον τρόπο αυτόν, όμως, εκτιμάται ότι χάνει υπεραξία που ανέρχεται σε 1 ευρώ το κιλό..
Σύμφωνα με την McKinsey, η Ελλάδα μπορεί να αυξήσει την αξία και τις εξαγωγές στο ελαιόλαδο προχωρώντας στα εξής βήματα:
-Πρώτον να στοχεύσει σε εξαγωγικές αγορές με μεγάλη προοπτική. Αυτό συνεπάγεται την ομαδοποίηση των ξένων αγορών με βάση την παρουσία κοινών δικτύων λιανικής πώλησης και εμπορικών συνεργειών, και στη συνέχεια την ιεράρχηση τους με βάση το μέγεθος, την προοπτική ανάπτυξης και την αποδοχή των ελληνικών προϊόντων. Σε πρώτη προτεραιότητα είναι οι αγορές της Β. Αμερικής, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας, της Αυστρίας και των Βαλκανίων. Άλλες κύριες αγορές περιλαμβάνουν την Ιταλία, τη Γαλλία και το Βέλγιο, τη Σκανδιναβία, τη Ρωσία και την Αυστραλία.
-Δεύτερον να βελτιώσει την προϊοντική στρατηγική και την ελκυστικότητα των προϊόντων. Στην περίπτωση αυτή προτείνεται η μετατροπή των εξαγωγών από χύδην λάδι σε επώνυμο συσκευασμένο προϊόν. Επίσης η υποκατάσταση των εισαγωγών φοινικέλαιου και ηλιέλαιου για τη χρήση σε HORECA με ελληνικό ελαιόλαδο. Επιπλέον, στοχευμένη προώθηση στις κύριες αγορές για την ανάπτυξη αναγνωρίσιμου σήματος και την ανάδειξη της αξίας του ελληνικού ελαιολάδου έναντι του ιταλικού και του ισπανικού.
-Τρίτον να αυξήσει την παραγωγική δυναμικότητα. Στο πλαίσιο αυτό η μελέτη προτείνει να διερευνηθεί η δυνατότητα ανάπτυξης ανταγωνιστικών μονάδων επεξεργασίας και συσκευασίας μεγάλου μεγέθους. Πχ. Δύο ή τρεις μονάδες για ελιές και ελαιόλαδο πιθανότητα στην Πελοπόννησο ή την Κρήτη με ικανότητα επεξεργασίας 100-150.000 τόνων.
www.olivenews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου