ελιά & λάδι: Wall Street Journal: Τουρισμός, ελαιόλαδο και φέτα «κλειδιά» για την ανάπτυξη

Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012

Wall Street Journal: Τουρισμός, ελαιόλαδο και φέτα «κλειδιά» για την ανάπτυξη



Wall Street Journal: Τουρισμός, ελαιόλαδο και φέτα «κλειδιά» για την ανάπτυξη


Στο άρθρο του με τίτλο «Η Ελλάδα μπορεί να αναπτυχθεί ξανά», ο κ.Σφακιανάκης επισημαίνει ότι η γεωγραφική θέση της χώρας αλλά και πολλοί τομείς της οικονομίας της θα μπορούσαν να την αναδείξουν σε υπολογίσιμο «παίχτη»
Δεν είναι εύκολο να μιλάς για ανάπτυξη σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, που ετοιμάζεται να διανύσει την έκτη συνεχή χρονιά ύφεσης, υπάρχουν όμως ανεκμετάλλευτοι ελληνικοί θησαυροί- από τον τουρισμό και τα ναυτιλιακά μέχρι το ελαιόλαδο- που είναι τα δυνατά της χαρτιά και θα έπρεπε να αξιοποιηθούν ώστε να δοθεί ώθηση στην ανάπτυξη, ως αντίβαρο στη γραφειοκρατία, την διαφθορά και την φοροδιαφυγή που μαστίζουν την χώρα, γράφει στη Wall Street Journal, ο οικονομολόγος Γιάννης Σφακιανάκης.
Στο άρθρο του με τίτλο «Η Ελλάδα μπορεί να αναπτυχθεί ξανά», ο κ.Σφακιανάκης επισημαίνει ότι η γεωγραφική θέση της χώρας αλλά και πολλοί τομείς της οικονομίας της θα μπορούσαν να την αναδείξουν σε υπολογίσιμο «παίχτη».
Δυστυχώς, με το πέρασμα των χρόνων η ανταγωνιστικότητα της χώρας χάθηκε, η παραγωγή και το πλασάρισμα των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό έκαναν θεαματική βουτιά, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να εξαρτάται από τις εισαγωγές και έχει αποτύχει ακόμη και σε τομείς που θα έπρεπε να είναι τα δυνατά της χαρτιά, όπως π.χ. στις εξαγωγές ελαιόλαδου ή φέτας, επισημαίνεται στο άρθρο.

«Παρότι είναι η τρίτη ελαιοπαραγωγός χώρα στον κόσμο , η Ελλάδα, αντίθετα με την Ιταλία και την Ισπανία, έχει αποτύχει στο μάρκετινγκ και στο branding του προϊόντος της. Η Ελλάδα πουλά το 60% του ελαιόλαδού της χύμα στην Ιταλία, όπου συσκευάζεται και μοσχοπουλιέται. Παρομοίως οι Έλληνες παραγωγοί έχουν μόνο το 1/3 της παγκόσμιας αγοράς φέτας. Θα μπορούσε να μάθει (η χώρα) πολλά από την ιταλική και γαλλική εμπειρία της επέκτασης της παρουσίας (των τυριών) παρμεζάνα και καμαμπέρ σε όλο τον κόσμο», γράφει ο κ. Σφακιανάκης.
Στο άρθρο του υπογραμμίζει επίσης ότι στην καρδιά του μακροχρόνιου μοντέλου ανάπτυξης θα πρέπει να βρεθεί ο τουρισμός.
«Η Ελλάδα θα πρέπει να γίνει η Φλόριντα της Ευρώπης. Ο τουρισμός αντιστοιχεί στο 15% της ελληνικής οικονομίας, αλλά παραδοσιακά, το 70% της ανάπτυξής του προέρχεται από την εσωτερική ζήτηση…Πολλά θα κερδηθούν αν η Ελλάδα επεκτείνει την τουριστική της περίοδο πέρα από τους καλοκαιρινούς μήνες. Ωστόσο θα πρέπει να αναβαθμίσει τις υποδομές της…και να χτίσει νέους δρόμους, λιμάνια, αεροδρόμια» γράφει ο κ. Σφακιανάκης, προσθέτοντας ότι θα πρέπει επίσης να δοθεί βάρος στον τομέα της ναυτιλίας, ενώ λιμάνια όπως αυτά του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης θα μπορούσαν να αναδειχθούν σε πύλες εμπορίου για την ανατολική Ευρώπη.
«Η ελληνική κρίση θα μπορούσε να είναι μεταμφιεσμένη ευλογία για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης της χώρας» καταλήγει ο Έλληνας οικονομολόγος.







Πηγή: e-go.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου