Μεταπτυχιακό στο ελληνικό λάδι και κρασί
Της Ιωαννας Φωτιαδη
Από το βροχερό Λονδίνο στα ηλιόλουστα ελαιοτριβεία και οινοποιεία της Πελοποννήσου βρέθηκαν για λίγες μέρες δώδεκα φοιτητές του MBA προγράμματος στο London Business School. Το ταξίδι δεν ήταν αναψυχής, αλλά καθαρά εκπαιδευτικό και μάλιστα στοχευμένο. Στόχος των εν λόγω φοιτητών, που κατάγονται από το Ισραήλ, τη Βουλγαρία, τη Σουηδία, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, την Ελβετία, την Πορτογαλία και την Ελλάδα, είναι η εκπόνηση της πτυχιακής τους εργασίας.
Σε δύο ομάδες
«Οι φοιτητές, χωρισμένοι σε δύο ομάδες, έχουν έρθει για να γνωρίσουν δύο παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα, το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και το κρασί», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Θόδωρος Λέλεκας, σύμβουλος της εταιρείας Foodrinco και εκπαιδευτής γευσιγνώστης, και «εν συνεχεία να συντάξουν ένα business plan για το πώς αυτά μπορούν να διεισδύσουν στην αγροδιατροφική αγορά της Μεγάλης Βρετανίας». Η εν λόγω εταιρεία δραστηριοποιείται στην εμπορία ποτών, τροφίμων και οίνου, ενώ πρόσφατα ξεκίνησε τα πρώτα της βήματα στον τομέα των εξαγωγών. «Εξ ου και η τελική έκθεση των φοιτητών μπορεί να μας φανεί εξαιρετικά χρήσιμη!», συμπληρώνει ο ίδιος.
H γνώμη των συντακτών έχει ιδιαίτερη βαρύτητα. Υπενθυμίζεται ότι προϋπόθεση για την εγγραφή σε παρόμοια προγράμματα είναι η επαγγελματική εμπειρία κάποιων ετών, που ισοδυναμεί με καλή γνώση της αγοράς. «Πρόκειται για ανθρώπους που έχουν εργαστεί ή εργάζονται ακόμα ως στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων στον τραπεζικό τομέα, στις νέες τεχνολογίες ή στο consulting», διευκρινίζει ο κ. Λέλεκας. «Μπορεί, δηλαδή, να μην έχουν γνώσεις γύρω από το ελαιόλαδο, μια που ανήκει στη γαστρονομική παράδοση κυρίως της Μεσογείου, αλλά ξέρουν πολύ καλά πώς κινείται η αγορά και τι ζητούν οι καταναλωτές», συμπληρώνει ο ίδιος, «ενώ αποτελούν μέρος του δικτύου αποφοίτων του περιώνυμου πανεπιστημίου που στελεχώνουν εταιρείες - κολοσσούς διεθνώς».
Η πρώτη μέρα της παραμονής τους περιελάμβανε ένα εισαγωγικό σεμινάριο σχετικό με τα δύο προϊόντα, ενώ τη δεύτερη μέρα οι φοιτητές διεύρυναν τις γνώσεις τους... βιωματικά. Επισκέφθηκαν ένα ελαιοτριβείο στη Σπάρτη και ένα οινοποιείο στη Νεμέα, όπου είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά ορισμένα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας. «Ο ενθουσιασμός τους τη στιγμή που δοκίμασαν το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ακόμα θολό και παχύρρευστο, από τη δεξαμενή δεν περιγράφεται», θυμάται ο κ. Λέλεκας. Ο ελαιοπαραγωγός, μάλιστα, έθεσε ένα μικρό γρίφο στους παρευρισκομένους, ζητώντας τους να διακρίνουν ποιο δείγμα ελαιολάδου προέρχεται από ορεινή και ποιο από πεδινή περιοχή. Και οι φοιτητές, όμως, έβαλαν «δύσκολα» στους παραγωγούς, θέτοντας πλήθος ερωτήσεων, τεχνικών και μη. «Ζητούσαν κυρίως να μάθουν σε ποιο βαθμό διαθέτουν οι ελληνικές εταιρείες ευελιξία, προκειμένου να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις του διεθνούς αγοραστικού κοινού».
Συναντήσεις
Οι περισσότεροι βρέθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα και πέρα από τον ήλιο και την καλοκαιρία που απόλαυσαν, είχαν και άλλες ευχάριστες εκπλήξεις. «Συναισθανθήκαμε το πάθος των Ελλήνων επιχειρηματιών για τα προϊόντα της πατρίδας τους», αναφέρει στην «Κ» ο Yonatan Matalon από το Ισραήλ, «νιώσαμε πραγματικά σαν το σπίτι μας, αφού μας αντιμετώπισαν όχι μόνον ως επαγγελματίες συμβούλους, αλλά και ως καλεσμένους». «Υστερα από αυτό το ταξίδι, θέλω ακόμα περισσότερο να βοηθήσω την Ελλάδα να αναδείξει τα προϊόντα της», προσθέτει η συμφοιτήτριά του από την Ελεβετία, Karin Frei. «Ερχόμενοι εδώ, είδαμε την πραγματική πλευρά της ελληνικής οικονομίας, πέρα από στερεότυπα και προκαταλήψεις», σημειώνει ο κ. Matalon. «Εκτός από την υψηλή ποιότητα των προϊόντων, των οποίων οι συμμετέχοντες είδαν όλη τη διαδικασία παραγωγής από το δένδρο έως το μπουκάλι», περιγράφει ο κ. Λέλεκας, «συνάντησαν ανθρώπους με γνώση και θέληση να καινοτομήσουν, επαγγελματίες με τους οποίους μπορούσαν να μιλήσουν στην ίδια γλώσσα».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου