ελιά & λάδι: lambda ultra premium olive oil

Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012

lambda ultra premium olive oil




lambda ultra premium olive oil






Το λ /lambda/ δεν είναι απλώς ένα τυποποιημένο ελαιόλαδο. Είναι το πρώτο ελαιόλαδο στον κόσμο στην κατηγορία ultra premium. Πίσω από το προϊόν που άνοιξε έναν δικό του δρόμο στην κατανάλωση τροφίμων πολυτελείας βρίσκεται ένας Έλληνας με όραμα, ο Γιώργος Κολλιόπουλος. Λίγο πριν τα Χριστούγεννα, με το προϊόν να βρίσκεται, εκτός των άλλων, και στην exclusive λίστα Harrodian τωνHarrod's, o Γιώργος Κολλιόπουλος μιλάει στο brandfather.gr για το τι σημαίνει να παράγεις ένα εξαιρετικά πολυτελές προϊόν στην Ελλάδα του 2012.   
Πείτε μας δύο λόγια για το λ /lambda/. Πως προέκυψε η ιδέα για την δημιουργία του και ποια είναι η σχέση σας με το ελαιόλαδο σε προσωπικό επίπεδο; 
Ερωτική! Μπορώ να πω πως είμαι ερωτευμένος με το κορυφαίο ποιοτικά ελαιόλαδο, μου αρέσει να οσφραίνομαι τα αρώματά του και να ανιχνεύω τις εντάσεις του φρουτώδους, του πικρού και του πικάντικου. Ξέρετε, στην Ελλάδα το τι σημαίνει κορυφαίο ελαιόλαδο το γνωρίζουν μερικές εκατοντάδες άνθρωποι και μόνο. Υπάρχει, λόγου χάρη, άγνοια για το ότι υπάρχει αντικειμενική μέθοδος Οργανοληπτικής Εξέτασης Ελαιολάδου (γευστικοοσφραντικής ανάλυσης από έμπειρους δοκιμαστές). 
Το πρώτο πράγμα που έκανα ξεκινώντας, ήταν να παρακολουθήσω αυτό το σεμινάριο για να μπορώ να γνωρίζω αντικειμενικά αν αυτό το ελαιόλαδο είναι καλύτερο από το άλλο και σε τι συνίσταται ακριβώς η διαφορά αυτή. Συνεπώς, δεν είναι όλα τα ελαιόλαδα ίδια, έστω κι αν μιλάμε για δύο ελαιόλαδα άνω του μέσου όρου. Η ανίχνευση του έντονα φρουτώδους και η συνολική ισορροπία στην επίγευση, μας προσφέρουν μια σπάνια γευστική εμπειρία, ανεπανάληπτη. Είναι αυστηρή προϋπόθεση κάθε χρονιά να παθιάζομαι εγώ με την ποιότητα του λ /lambda/ πρώτα, και μετά να μεταφέρω αυτή την «αποπλανητική» εμπειρία στους πελάτες μου.

Lambda -01
Ως γευσιγνώστης, μπορείτε να μας πείτε πως αξιολογούμε το καλό ελαιόλαδο; 
Κρατάμε μέσα στην παλάμη μας το οργανοληπτικό ποτήρι μέσα στο οποίο περιέχεται το δείγμα ελαιολάδου που θέλουμε να δοκιμάσουμε. Αυτό το κάνουμε για να φέρουμε τη θερμοκρασία του δείγματος κοντά στη θερμοκρασία του σώματός μας, δηλαδή στους 30 βαθμούς Κελσίου περίπου.

Οσφραινόμαστε το δείγμα με μέτρια εισπνοή για 1-2 δευτερόλεπτα. Ξαναδοκιμάζουμε, αν χρειαστεί, μετά από 10 δευτερόλεπτα και πάντως, δεν εισπνέουμε πάνω από 2-3 φορές συνέχεια γιατί «κουράζουμε» την όσφρησή μας.

Γευόμαστε μια μικρή ποσότητα από το δείγμα, κρατώντας το στο στόμα για 2 δευτερόλεπτα μόνο. Περιμένουμε 15 έως 60 δευτερόλεπτα και ξαναδοκιμάζουμε. Η πρώτη και η δεύτερη δοκιμή είναι και οι πιο βάσιμες για την κρίση μας.
Ανάλογα με το ελαιόλαδο, η αίσθηση που θα έχουμε είναι πως αυτό που δοκιμάζουμε μπορεί να χαρακτηριστεί ως: 
α. Φρουτώδες. Είναι ο συνδυασμός γευστικο-οσφραντικών αισθήσεων, το «μπουκέτο» αρωμάτων και γεύσης που απολαμβάνουμε στο δείγμα και θεωρείται η πιο σημαντική από τις θετικές ιδιότητες. Μπορεί να περιέχει και πλήθος άλλων αρωμάτων όπως αμυγδάλων, καρυδιών, βανίλιας, κανέλλας, χόρτου κ.α.
β. Πικρό. Η συγκεκριμένη γευστική αίσθηση προέρχεται από πράσινες ελιές, άγουρες ή που αρχίζουν μόλις να ωριμάζουν.
γ. Πικάντικο. Κιναισθητική αίσθηση που προέρχεται κυρίως από ελιές που είναι ακόμα ανώριμες. Προκαλεί ένα «ηλεκτρισμό» στο πίσω μέρος της γλώσσας, στο τρίδυμο νεύρο, στη συνέχεια απλώνεται σε όλο το στόμα και φεύγει λίγα δευτερόλεπτα μετά τη δοκιμή. 
...και ποιος είναι ο καλύτερος, γευστικά, τρόπος να απολαύσει κανείς ένα premiumελαιόλαδο όπως το λ /lambda/;
Με βραστή πατάτα είναι ο καλύτερος τρόπος, γιατί η πατάτα έχει ουδέτερη γεύση και αναδεικνύει καλύτερα τα αρώματα ενός κορυφαίου ελαιολάδου. Επίσης σε βραστό κολοκύθι. Εναλλακτικά, πάνω σε ψητά λαχανικά σχάρας, κολοκύθι ή μελιτζάνα. Όχι σε σαλάτα, όχι σε χόρτα, όχι σε παξιμάδι, μόνο πάνω σε λευκή ψίχα ψωμιού. 
Το εγχείρημα του λ/lambda/ ήταν -και είναι- μοναδικό σε παγκόσμιο επίπεδο, δεδομένου πως δεν υπάρχει άλλο ελαιόλαδο που να πληροί τις συγκεκριμένες προδιαγραφές. Ποιες είναι οι δυσκολίες στη διατήρηση όλων αυτών των ομολογουμένων πολύ υψηλών standards, ώστε το προϊόν να διατηρεί σταθερά τον premium χαρακτήρα του; 
To λ /lambda/ ήταν το πρώτο σε παγκόσμιο επίπεδο που δημιούργησε την κατηγορία ultra premium, μια κατηγορία ανώτερη του extra virgin. Κι αυτό, ξέρετε, προέκυψε από την τελειομανία μου, την ανάγκη που είχα να προσφέρω στην παγκόσμια αγορά ελληνικό ελαιόλαδο κορυφαίας ποιότητας, και τίποτα λιγότερο από αυτό. Έχει επανειλημμένα ανά χρονιά Έντονη Μέση Τιμή Φρουτώδους (mF: 6.0), ιδιαίτερα χαμηλή οξύτητα, ελέγχεται τακτικά η χημική του ανάλυση και η εμφιάλωση του γίνεται εξ' ολοκλήρου χειροποίητα, μπουκάλι-μπουκάλι. Περνάει πέντε ποιοτικούς ελέγχους, με προσοχή και στην παραμικρή λεπτομέρεια, από αυστηρά ειδικευμένο προσωπικό. 
Όπως καταλαβαίνετε, λοιπόν, μιλάμε για ένα χειροποίητο προϊόν αυστηρά περιορισμένης παραγωγής, που ελέγχεται εξονυχιστικά για την ποιότητά του. Γι' αυτό άλλωστε κι έχει αποσπάσει ιδιαίτερα εγκωμιαστικά σχόλια από παγκόσμιου κύρους έντυπα και εφημερίδες, όπως το Time, οι LA Times, το Wallpaper, οι Sunday Times, ο Independent κ.α. 

L_harrodian
Η λειτουργία της εταιρείας σας ξεκίνησε το 2006, μόλις 2 χρόνια πριν τη διεθνή οικονομική κρίση, δηλαδή στο πιο κρίσιμο χρονικό σημείο για μια νεοσύστατη εταιρεία που παράγει ένα ιδιαίτερο και καινοτόμο προϊόν. Βιώσατε τον αντίκτυπο της κρίσης, και αν ναι, σε ποιο βαθμό;
Το 2006 άρχισα να το αναπτύσσω, όμως το λανσάρισμά του έγινε τον Απρίλιο του 2007. Άρα το λ /lambda/ κυκλοφόρησε το 2007 κι όχι το 2006. Ναι, μπορώ να σας πω ότι η εταιρία μου βίωσε τότε πολύ έντονα τον κλυδωνισμό της κρίσης που προκάλεσε η κατάρρευση της Lehman Brothers. Το 2007 ήταν τα πιο καταναλωτικά Χριστούγεννα στην Αμερική και αυτό ίσα-ίσα που πρόλαβα να το ζήσω με ένα προϊόν που είχε τότε ηλικία μερικών μηνών…Το 2008 και το 2009 η παγκόσμια κατανάλωση βυθίστηκε, οπότε μιλάμε για δύο χρονιές που ο μέσος Αμερικάνος (οι περισσότεροι online πελάτες της εταιρίας μου είναι Αμερικάνοι) περιόρισε δραστικά την κατανάλωση. Το ίδιο παρατηρείται και από πέρυσι τον Σεπτέμβριο: με τις κρίσεις χρέους, η παγκόσμια κατανάλωση έχει πέσει ξανά, αν και τώρα, δειλά δειλά, βλέπω σημάδια ανάκαμψης…Υπάρχουν, βέβαια και πελάτες μου που, επειδή είναι ιδιαίτερα ευκατάστατοι, δεν ένιωσα ότι επηρεάστηκαν σχεδόν καθόλου από την κρίση.
Για τα φετινά Χριστούγεννα, το λ /lambda/ συμπεριλαμβάνεται στη λίστα Harrodian του πολυτελούς πολυκαταστήματος Harrods. Πείτε μας δύο λόγια για αυτή τη λίστα, και τη σημασία αυτής της διάκρισης. 
Πρόκειται για την gourmet Χριστουγεννιάτικη πρόταση του Harrods προς τους πελάτες του. Κάθε χρόνο κάνουν μια πολύ αυστηρή επιλογή από μερικά από τα κορυφαία τρόφιμα και ποτά του food hallτους και τα παρουσιάζουν σε ένα «προϊόν» που ονομάζεται Harrodian. To φετινό περιλαμβάνει περίπου 40 προϊόντα, κοστίζει 2.500 λίρες και είναι τιμή μας και τιμή για την Ελλάδα και το ελληνικό τρόφιμο γενικότερα ότι το λ /lambda/ είναι ανάμεσα σε αυτά. Να προσθέσω ακόμα, αν μου επιτρέπετε, ότι εταιρίες όπως η Speiron, εκτός του ότι ανεβάζουν πολύ ψηλά τον πήχη της προστιθέμενης αξίας του εξαγόμενου ελληνικού ελαιόλαδου, αναβαθμίζουν επιπλέον κατά πολύ την εικόνα που έχουν οι παγκόσμιες αγορές για το ελληνικό τρόφιμο, γενικότερα. Και αυτή η αναβάθμιση είναι, κατά τη γνώμη μου, σημαντικότερη από την μεμονωμένη επιτυχία του λ /lambda/, είναι ανεκτίμητης αξίας. 
Η Ελλάδα, εκτός από υψηλής ποιότητας ελαιόλαδο, διαθέτει μια σημαντική γκάμα ποιοτικών ή/και μοναδικών προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο -ο κρόκος Κοζάνης, το αυγοτάραχο Μεσολογγίου και πολλά τυριά, π.χ. η κοπανιστή Μυκόνου είναι μόνο ελάχιστα από αυτά. Μελλοντικά, σκοπεύετε να επεκταθείτε προϊόντικα και πέρα από το ελαιόλαδο; Αν ναι, ποιο είναι το επόμενο προϊόν - στόχος για εσάς;   
Πολύ καλή ερώτηση. Σας ευχαριστώ που μου δίνετε την ευκαιρία να πω ότι αν η Ελλάδα τα προηγούμενα 30 χρόνια πίστευε πολύ περισσότερο στον εαυτό της και μόνο με τα αγροτικά προϊόντα που παράγουμε, απλά κάνοντάς τα εξαγωγή (με την προϋπόθεση βέβαια της κορυφαίας και σταθερής ποιότητας, του branding και της επίμονης και αδιάκοπης προσπάθειας), θα μπορούσαμε να ανατάξουμε μεμιάς την οικονομία. 
Τώρα, όσον αφορά στη Speiron, να μου επιτρέψετε να μην σας αποκαλύψω ακόμα τίποτα. Μόνο ότι πίστευα, πιστεύω και θα πιστεύω πάντα στις κορυφαίες - αυτό το τονίζω, γιατί, όπως σας είπα,γεννήθηκα τελειομανής- αγροτικές πρώτες ύλες της Ελλάδας και στη δυνατότητα που έχουν αυτές να κατακτήσουν επιτέλους τα διεθνή σαλόνιακι όχι μόνο τα supermarkets, όπως γινόταν μέχρι τώρα  
Ποια είναι η συμβουλή ή οι συμβουλές που θα δίνατε σε κάποιον που θέλει να ακολουθήσει τα βήματά σας; 
Θα σας πω τι πιστεύω ακριβώς ότι πρέπει να κάνει κάποιος στην Ελλάδα, όπως τη βιώνω εγώ, το 2012.
α. Να μην ακούει κανέναν, παρά μόνο το ένστικτο και το πάθος του
β. Να βρει μια καταπληκτική ιδέα -καταπληκτική είναι μια ιδέα όταν φοβίζει τους γύρω
γ. Να δουλεύει αδιάκοπα, νύχτα-μέρα, πάνω σε αυτήν την ιδέα
δ. Να δημιουργήσει ένα καταπληκτικό προϊόν (κι όχι υπηρεσία, έχουμε υπερβολικά πολλές υπηρεσίες στην Ελλάδα πια) από την ιδέα αυτή
ε. Να διατρέφεται σωστά και να ασκείται τακτικά
στ. Να μένει πιστός μέχρι κεραίας στα α., β., γ., δ. για να δημιουργήσει και ένα δεύτερο καταπληκτικό προϊόν και ένα τρίτο κλπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου