ελιά & λάδι: H Terra Creta δημιούργησε ένα καλαθάκι γνώσεων και εμπειριών

Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012

H Terra Creta δημιούργησε ένα καλαθάκι γνώσεων και εμπειριών

H Terra Creta δημιούργησε ένα καλαθάκι γνώσεων και εμπειριών

H Terra Creta δημιούργησε ένα καλαθάκι γνώσεων και εμπειριώνShare on print


Το καλαθάκι

image
Η εταιρεία Terra Creta, στο Κολυμβάρι Χανίων, κατάφερε κάτι πολύ σημαντικό. Δημιούργησε και γέμισε ένα καλαθάκι γνώσεων και εμπειριών. Αυτό το μικρό, χαριτωμένο, ψάθινο καλαθάκι που μοίρασε σε όλους για να το γεμίσουν με ελίτσες – της ποικιλίας τσουνάτης από το αρχαίο δένδρο των Βουβών και βιολογικές κορωνέικες σε ένα από τα κτήματα της Terra Creta – αποτέλεσε τελικά το σύμβολο αλλά συγχρόνως και το περιεχόμενο αυτού που ονομάστηκε «συνέδριο» αλλά τελικά αποδείχθηκε κάτι πολύ περισσότερο.

Οι αριθμοί
Οι αριθμοί λένε συνήθως την αλήθεια. 250 σύνεδροι, από 14 χώρες, παρακολούθησαν 29 ομιλίες και συμμετείχαν ενεργά σε 4 εργαστήρια καινοτομίας και 11 εκδηλώσεις. Όλα αυτά μέσα σε 4 «εξοντωτικά» γεμάτες αλλά όχι κουραστικές γιατί ήταν άψογα οργανωμένες ημέρες.


image
Το περιεχόμενο
Για τους ξένους ειδικά σύνεδρους και ομιλητές, από ΗΠΑ, Βραζιλία, Βέλγιο, Αγγλία, Γερμανία, Ελβετία, Ιταλία, Φινλανδία, Ρωσία, Ν. Κορέα, Κίνα, το συνέδριο θα πρέπει να αποτέλεσε μια αξέχαστη εμπειρία, που περιελάμβανε
    - ένα καταιγισμό γνώσεων, από ομιλίες με διαφορετικά αντικείμενα που κινούνταν σε         πολλαπλούς άξονες: τις ευεργετικές ιδιότητες του ελαιολάδου ως τρόφιμου υψηλής θρεπτικής και βιολογικής αξίας, την γευσιγνωστική τέχνη, τους κανόνες και τη σημασία της ποιότητας, τις προοπτικές αλλά και τις ιδιαιτερότητες των διεθνών αγορών
    - βιωματικές εμπειρίες, με τη συμμετοχή των ίδιων σε όλη την πρωτόγνωρη γι αυτούς         διαδικασία συγκομιδής της ελιάς και παρακολούθηση στις υπερσύγχρονες
    εγκαταστάσεις της Terra Creta της διαδικασίας άλεσης στο ελαιοτριβείο και συσκευασίας     στο τυποποιητήριο
    - γνωριμίας με την Κρήτη σαν αρμονικό σύνολο του φυσικού τοπίου, του
    γαστριμαργικού πλούτου της κρητικής κουζίνας, των ιστορικών – πολιτιστικών –                 λαογραφικών στοιχείων.

Το μήνυμα 
Αν το μικρό ψάθινο καλαθάκι αποτέλεσε το σύμβολο του συνεδρίου, τότε το μήνυμά του θα μπορούσε να συνοψιστεί στο ότι το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο υψηλής και πιστοποιημένης ποιότητας, που παράγεται με τους πιο αυστηρούς κανόνες και προδιαγραφές, με το σωστό μάρκετινγκ μπορεί να βρει τη θέση του στις διεθνείς αγορές. Αρκεί η συγκεκριμένη επιχείρηση να το θέλει και να μπορεί να επενδύσει σε μια, αναγκαστικά μακροπρόθεσμη, επένδυση.

Όσα δεν φτάνει η αλεπού…
Το συνέδριο της Terra Creta ήταν το 4ο πραγματικά διεθνές και πραγματικό συνέδριο που γίνεται για το ελαιόλαδο στην Ελλάδα τα τελευταία 12 χρόνια. Προηγήθηκαν τα δυο συνέδρια του περιοδικού ΕΛΙΑ & ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ (2001 και 2011) και του Ινστιτούτου Ελαίας Χανίων (2011). Ήταν όμως το πρώτο που ο διοργανωτής χρηματοδότησε αποκλειστικά με δικούς του οικονομικούς πόρους. Στις σημερινές ιδίως εποχές αυτό στέλνει ένα άλλο μήνυμα με πολλούς αποδέκτες. Προς το κράτος και τους οργανισμούς του, προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση, προς τους χρυσοεπιδοτούμενους «θεσμικούς» φορείς, προς επιχειρήσεις, ιδιωτικές και συνεταιριστικές, με μακρά ιστορία και πολύ μεγαλύτερους κύκλους εργασιών από την Terra Creta.
Τελικά, αυτό που αποδεικνύεται είναι ότι δεν υπάρχει η δικαιολογία ότι δήθεν τα σταφύλια είναι ψηλά. Γιατί άμα θέλει κάποιος… πηδάει και τα πιάνει!

Ουδείς προφήτης…
Και στα δυο συνέδρια, της Terra Creta αλλά και του Ινστιτούτου Ελαίας πέρυσι, ένα έμπειρο μάτι θα διέκρινε σημαντική αποχή της τοπικής ελαιοκομικής κοινωνίας. Κραυγαλέες απουσίες είχαν και τα συνέδρια του ΕΛΙΑ & ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ. Αυτό δεν στερεί σε τίποτα την επιτυχία και των τεσσάρων, απλώς επιβεβαιώνει το γνωστό –σ την Ελλάδα τουλάχιστον – ότι «ουδείς προφήτης στον τόπο του».
Αυτά τα φαινόμενα δεν πρέπει να απογοητεύουν τους οργανωτές τέτοιων πρωτοβουλιών. Πιστοποιούν ότι βρίσκονται σε έναν άλλο δρόμο από τον κατήφορο που ακολουθεί συνολικά το ελληνικό ελαιόλαδο.
Οι αποχές περιλαμβάνουν και τους «επισήμους». Είτε πέρασαν για την εφήμερη δόξα και το χειροκρότημα ενός ολιγόλεπτου χαιρετισμού, είτε απείχαν τελείως. Μάλλον θα τους παραξένευε αν μάθαιναν ότι σε αντίστοιχα συνέδρια, σε άλλες (ελαιοπαραγωγές) χώρες, οι «υψηλά ιστάμενοι», ακόμη και οι υπουργοί, θεωρούν υποχρέωσή τους όχι μόνο να παρευρεθούν αλλά και να παρακολουθήσουν όσο περισσότερο μπορούν. Τουλάχιστον για να βελτιώσουν το επίπεδο των γνώσεών τους επειδή – συνήθως – έχουν το γνώθι σε αυτόν.

image


Για τους διοργανωτές
Στον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Terra CretaΜανώλη Αναγνωστάκη, στους συνεργάτες του και σε όλους όσους αποτελούν την εταιρεία καθώς και σε όσους στήριξαν αυτή την πρωτοβουλία αξίζουν ειλικρινή συγχαρητήρια και η ευχή να συνεχίσουν.


















www.olivenews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου